۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

سخن نخست


با بهترین درودها خدمت یکایک عزیزان همراه
در این وبلاگ می‌کوشم تا آخرین مقالات و دست‌نوشته‌ها و یادداشتهای خود را منتشر سازم و خدمت علاقمندان ارائه دهم. می‌کوشم تا به تعبیر دکتر شریعتی، در مسیر شدن، از ماندن و گندیدن بگریزم. خود بشناسم و تجربه کنم و در پی آن آموزنده باشم و بشناسانم ...
سانسور و تفتیش عقاید و بکارگیری شدیدترین برخوردها و رفتارهای پلیسی بر ضد بلاگرها و نویسندگان و روزنامه نگاران و روشنفکران و همه‌ي آحاد و اقشار اهل فکر و خرد در کشورم ایران، من را برآن داشت تا به جهان آزاد و فضای مجازی سایبر پناه آورده و اندیشه‌های خود را در این فضا نشر و گسترش دهم.
بهر روی این مصیبت و بلای دیر و دور، شامل همه‌ي هموطنان من می‌شود و من و «ما» مجبور هستیم تا در این فضای سانسور و اختناق و فشارهای امنیتی، از چنین ابزارهایی برای نشر افکار و اندیشه‌های خویش استفاده کنیم و بهرحال راهی جز این نداشته و نداریم. بی معنا نیست که ایرانیان، جزو بیشترین و بزرگترین وبلاگ‌نویسان جهان مجازی هستند و در رتبه‌‌‌‌‌های نخست قرار دارند!
 امیدوارم با ارسال نظرات و بیان عقاید خود، من را با گستره‌ي اندیشه‌های خود یاری نمایید و در این مسیر پر خم و پیچ و پرمخاطره، همراه و هم‌داستان من گردید.

همچنین باید عرض کنم، کلیه‌ي مطالب پیشین که در ذیل این پست قرار گرفته‌اند، مربوط به گذشته‌ی من و مقالات و نوشته‌های وبلاگ قبلی بنده بوده است که بعضا در رسانه‌ها و سایت‌های مختلف منتشر گشته‌اند و یا خطاب به اشخاص و افراد مختلفی بوده است که برخی از آنها را در اینجا نیاورده‌ام. غرض از بازنشر، صرفا جهت تکمیل نمودن آرشیو این وبلاگ تازه و دسترسی ساده‌تر خواننده‌ي محترم بوده است و  بناچار مجبور شدم تا بدون دسته‌بندی مشخص و تنظیم تاریخ دقیق انتشار آنها، این مطالب را در ابتدای مطالب آغازین این بلاگ نیز منتشر سازم ...
 با سپاس فراوان

علی رهنما

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر